fredag 4 juni 2010

jag måste få skriva av mig detta,
jag orkar inte hålla de inom mig längre!
min pappa har problem med alkoholen och jag
orkar inte detta längre,de har seriöst hållt på i flera år
och de känns som att de bara blir värre.
asså jag älskar min pappa mest i hela världens
men jag orkar inte se han såhär mer,
de värsta är att han inte förstår att han dricker alldeles
för mycket och för ofta!
han ser eller märker inte heller att han sårar oss andra,
men det är klart när mamma åker bort till kusten
och de bara är jag hemma är de ju lagom kul för mig
att vara här ensam.. asså jag är seriöst livrädd,
jag ligger här i min säng och vet inte vad jag ska göra,
säga, skrika, asså jag blir galen!
Vill så gärna hjälpa honom och allt sånt men han förstår
ju inte själv att han har ett problem!
Han förstod nog inte hur sårad, besviken och
ledsen jag va när jag hitta honom halvvägs i sängen med
alla kläder på, nyckeln kvar i låset och kunde inte väcka honom,
ringer ann-sofie och störtlipar,
mamma kommer tillslut hem och får väckt honom och
skäller ut honom men vafan händer? inget händer?!
vafan ska man göra med någon som inte inser, jag får panik!!
och det värsta är att de är min pappa, min underbart snälla pappa,
som jag älskar så jävla mycket!
han ska ha de bra, han ska må bra,
men det gör han inte, de vet jag,
då skulle han inte gjort såhär och han skulle
inte skitit i vad vi andra tycker!

va bara tvungen att skriva av mig,
ligger här och lipar och vill bara sjunka
in i sängen o bara försvinna ett tag,
tills allt blir bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar